Par studiju

Karlīna Īvāne, DipABRSM

Par mani

Esmu profesionāla vijolniece un altiste. Bakalaura un maģistra līmeņa izglītību vijoles un alta spēlē ieguvu Veronas konservatorijā Itālijā, kā arī Vircburgas mūzikas augstskolā Vācijā. Atgriežoties Latvijā, ieguvu arī maģistra grādu stīgu kvarteta spēlē Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, kā arī noslēdzu doktorantūras studijas muzikoloģijā. Kā vijolniece vai altiste esmu spēlējusi dažādos Eiropas profesionālajos orķestros, piemēram, I Virtuosi Italiani (Itālija), Orchestra della Svizzera italiana (Šveice), RTÉ Concert Orchestra (Īrija), Die Nürnberger Symphoniker (Vācija). Latvijā strādāju kā altu grupas otrā koncertmeistare Liepājas Simfoniskajā orķestrī, kā arī spēlēju baroka altu orķestrī Collegium Musicum Riga. Regulāri uzstājos kā soliste un kamermūziķe, īpaši Liepājas stīgu kvarteta sastāvā, kurš 2013. gadā tika atzīts par labāko kvartetu Pirmajā Baltijas valstu stīgu kvartetu konkursā. Vislabprātāk spēlēju tieši alta vijoli un mudinu arī bērnus apgūt šo brīnišķīgo instrumentu ar cilvēka balsij tuvo tembru. Interesējos arī par baroka laika instrumenta viola d’amore spēles noslēpumiem, labprāt daloties tajos ar saviem skolēniem, sākot no vismazākā.

Vairāk par mani skatīt šeit: www.karlina.eu

Daži ieskaņojumi no maniem koncertiem skatāmi Settecorde studijas YouTube lapā

 

 

 

Mana pedagoģiskā pieredze

 

Pedagoģisko pieredzi esmu uzkrājusi, strādājot par vijoles spēles pedagoģi Ropažu Mūzikas un mākslas skolā, Ikšķiles Mūzikas un mākslas skolā, kā arī par vijoles un alta spēles pedagoģi Jāzepa Mediņa Rīgas 1. mūzikas skolā. Mani audzēkņi ir piedalījušies dažādos koncertos, festivālos un meistarklasēs, kā arī guvuši panākumus konkursos. Nepārtraukti uzlaboju savu pedagoģisko meistarību, interesējoties par jaunākajām metodiskajām atziņām tālākizglītības semināros, citu pedagogu pieredzē un citur. Visdziļāko iespaidu uz manu pedagoģisko pieeju ir atstājusi iepazīšanās ar krievu vijolnieka un pedagoga Stepana Miltonjana vijoles spēles metodiku viņa grāmatā “Harmoniskas mūziķa attīstības pedagoģija” (“Педагогика гармоничного развития музыканта: новая гуманистическая образовательная парадигма”), kā arī tikšanās ar izcilo metodiķi klātienē viņa vadītā seminārā.

2018. gada 12. jūnijā ar izcilību (with distinction) nokārtots ABRSM eksāmens vijoles spēles pedagoģijā, iegūstot DipABRSM titulu. Par eksāmena saturu un norisi lasīt emuāra ierakstu.

Ar studijas "Vijolīte" pirmo trīs gadu darbības pārskatu var iepazīties šeit.

Izvērstu CV lejupielādēt šeit

 

Mans pedagoģiskais moto

Ir daudz pie debesīm zvaigžņu,
Un visas gaismu vieš.
(Jānis Poruks)

Pedagoģiskā darbība manā izpratnē ir radošs, savstarpēji bagātinošs process. Pedagoga uzdevums – spēt izprast katra cilvēkbērna individualitāti un radīt piemērotākos nosacījumus tās unikālajai attīstībai, vienlaikus nodrošinot augstus profesionālos standartus.